90 Дневна Диета

 

Представяме Ви една от най-популярните диети - деветдесет дневната диета. Тя се състои от редуване на 4 основни дни със специфичен режим на хранене в продължение на 90 дни.

ДЕН 1 - БЕЛТЪЧЕН ДЕН

Към белтъчините храни спадат: МЕСО, РИБА, ЯЙЦА, МЛЯКО И МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ-СИРЕНЕ, КАШКАВАЛ, ИЗВАРА, МЛЯКО, СОЯ И СОЕВИ ПРОДУКТИ Те могат да се комбинират с всички зеленолистни и безскорбялни зеленчуци като:СПАНАК, РЯПА, ЗЕЛЕ, ДОМАТИ, ЧЕРВЕНО ЦВЕКЛО,КАРФИОЛ, КРАСТАВИЦИ, ЧУШКИ и др. Белтъчните са големи молекули, изградени от амино-киселини. Амино-киселините се съдържат в храните от растителен и животински произход. Белтъчините или белтъците се наричат още протеини.Белтъчините са основният градивен материал на човешкия организъм. Мускулната тъкан, вътрешните органи, костите, кожата и косата – всичко е изградено благодарение на белтъчините. Те изграждат ензимите, хормоните, антителата, като по този начин играят важна роля върху обмяната на веществата и имунната защита на организма. ПРИМЕРНО МЕНЮ:

ЗАКУСКА:За закуска се консумира само един вид плод (2 ябълки, 2 портокала, 2 праскови, 2 мандарини, 2 круши, диня, пъпеш, купичка ягоди, малини и т.н.). Не се смесват различни видове плодове!!!

ОБЯД: Варено или задушено немазно месо (пилешко, телешко, говеждо, свинско, заешко, пуешко, риба и рибни продукти, тофу). Вместо месо може да се консумират 2 яйца или сирене, извара в същото количество. Млечните продукти спадат към белтъчната храна, затова могат да се консумират само в белтъчния ден. Пригответе си салата в по-голямо количество. Препоръчва се и филийка хляб и 300 мл. Зеленчуков бульон – може да се приготви и от готово кубче. Бульонът трябва да се изпие задължително след като сте погълнали сухата храна. Не допускайте едновременната консумация на различни видове белтъци (месо и млечни продукти, месо и яйца, яйца и млечни продукти).

ВЕЧЕРЯ: Същата храна, която сте консумирали за обяд, само че без бульон. Ако сте обядвали месо, за вечеря яжте същото. Същото се отнася и за другите избрани от вас продукти. За вечеря яжте на половина от количеството, консумирано за обяд и без хляб!

Примерни менюта: 1. Печено месо ( пилешко, телешко, свинско) със салата; 2. 2 сварени яйца със сирене и домат; 3. Свинско със зеле; 4. Паниран кашкавал; 5. Пилешка пържола с гъби; 6. Агнешко със спанак; 7. Печено пиле със салата; 8. Сирене по шопски; 9. Яйца на очи; 10. Кашкавалено суфле; 11. Кавърма; 12. Кебап; 13. Кюфтета на скара 14. Пържола 15. Дробчета по селски с доматено пюре, лук и печени чушки; 16. Пиле на грил; 17. Кюфтенца и салатка от домати; 18. Сирене под капак; 19. Руло Стефани-безварените яйца вътре; 20. Запечено горно пилешко бутче с моркови 21. Пържола пилешка на скара; 22. Супа топчета-без фиде, ориз или картофи 23. Консерва Скумрия с доматен сос; 24. Пилешки пържолки на тиган; 25. 2 пържени яйца с гъби, поръсени с червен пипер; 26. Патешко с кисело зеле; 27. Печено заешко и броколи; 28. Пилешки сърца; 29. Сирене в микровълнова поръсено с риган и червен пипер;

ДЕН 2 - БОБОВИ ХРАНИ И ВАРИВА:

  Към варивата спадат: ОРИЗ, ЗРЯЛ БОБ, ЗЕЛЕН БОБ, ГРАХ, СОЯ, ЦАРЕВИЦА, ЛЕЩА, КАРТОФИ… ПРИМЕРНО МЕНЮ:

ЗАКУСКА:ПЛОДОВЕ. Не смесвайте плодовете!

ОБЯД: Може да се яде боб, грах, соя, царевица, ориз, картофи, задължително варени или задушени, почти без мазнина. Разрешава се и филийка хляб, салата от различни видове зеленчуци, варени зеленчуци. В този ден също се консумира бульон, но той се приготвя от пресни зеленчуци или кубче зеленчуков бульон.

ВЕЧЕРЯ: Същото, което сте консумирали за обяд, само че в по-малко количество и без хляб. Запомнете: ако обядът ви е бил една чиния, то за вечеря трябва да хапнете половин чиния! Примерно меню: 1. Картофено пюре без мляко и масло; 2. Варена царевица; 3. Постни сърмички – ориз, гъби, моркови, стафиди; 4. Зеленчуков микс – грах, зелен боб и моркови; 5. Ориз с гъби и зеленчуци; 6. Ризото със спанак и гъби; 7. Гъбена супа с ориз; 8. Ориз с праз и маслини; 9. Варени картофи с праз; 10. Леща; 11. Боб чорба /на фурна/; 12. Яхния от картофи или печени на фурна; 13. Салата варени картофи с лимонов сок и зехтин + зелен лук; 14. Варени картофи с ½ връзка пресен лук и ½ копър; 15. Картофена супа; 16. Ориз със зеленчуци (лук, моркови, домати и чушка) и зелева салата; 17. Ориз с тиквички; 18. Картофи с праз и моркови в гювеч; 19. Пълнени чушки с ориз/ печени чушки с ориз; 20. Крем супа от картофи със спанак с крутони; 21. Бобена салата – става хубава с печена чушка и салатен лук;

ДЕН 3 - ВЪГЛЕХИДРАТЕН

Въглехидратни храни: ЗАХАР, ТЕСТЕНИ ИЗДЕЛИЯ И СПАГЕТИ, ПИЦА, СЛАДКИШИ… Въглехидратите са основен източник на енергия за организма. Не трябва да прекалявате с консумацията на храни, съдържащи въглехидрати, но не бива да ги изключвате от диетата. Ако консумирате повече въглехидрати, от тези, които се превръщат в глюкоза или гликоген, ще напълнеете. И обратното: ако намалите количеството въглехидрати, организмът има нужда от повече гориво. В 90 дневната диета можете да включите следните въглехидрати: ПИЦА СЪС ЗЕЛЕНЧУЦИ ИЛИ ПЛОДОВЕ(БЕЗ БЕЛТЪЧНИ), СПАГЕТИ С ДОМАТЕН СОС, КЕТЧУП ИЛИ СОС ОТ ГЪБИ. В СОСОВЕТЕ НЕ СЕ СЛАГА МЕСО ИЛИ ДР.БЕЛТЪЧНИ. МОГАТ ДА СЕ КОНСУМИРАТ СЪЩО И ТОРТИ, КАКТО И СОЛЕНИ СЛАДКИШИ ,А СЪЩО ТАКА И СЛАДОЛЕД. ПРИМЕРНО МЕНЮ:

ЗАКУСКА: Плод от един вид!

ОБЯД: Макарони с подправки или пица с доматен сос, може да приготвите доматения сос с различни видове подправки и зеленчуци, солени бисквити колкото количеството на една пица. Може също така да се консумират крекери, други тестени изделия, приготвени от тесто без мая или пък палачинки, без мляко и яйца. Разнообразете менюто си за деня с блюда от елда, ечемик, просо и други зърнени храни.

ВЕЧЕРЯ: 1 пастичка (или 3 неголеми бисквити по ваш избор или съшото количество дребни сладки или 3 топки сладолед) и задължително 1 лентичка натурален шоколад. Вкусно е! Ако не обичате сладко, хапнете си крекери или порция пица. Примерно меню: 1. Пица със зеленчуци; 2. Лазаня, без месо; 3. Солен кекс със зеленчуци; 4. Пица с лук и маслини; 5. Спагети болонезе само с гъби; 6. Питка с мед и орехи; 7. Сладкиши; 8. Юфка с гъби и доматен сос; 9. Филийка със сладко; 10. Лютеница; 11. Тиквена баница и печена тиква; 12. Макарони със захар;

ДЕН 4 - ПЛОДОВО - ЗЕЛЕНЧУКОВ ДЕН

  В този ден хапвайте само плодове. Съчевайте ги както решите. Ако ви харесва повече хапвайте едни и същи плодове на едно хранене. Включете и малко сушени плодове, семена и ядки. Най-полезни са свежите и небелени плодове. Може да се консумират и плодови пюрета, супи, компоти, печени плодове (може да се добави подсладител). Ако не обичате плодове, тогава може да ги заместите със зеленчуци.